موب تل

سایت سرگرمی +مدل+بازیگران+نرم افزار+ترفند+موبایل+کامپیوتر...

موب تل

سایت سرگرمی +مدل+بازیگران+نرم افزار+ترفند+موبایل+کامپیوتر...

کشیدن دندان عقل با نظر پزشک انجام شود

کشیدن دندان عقل عوارض دندان عقل دندان‌های عقل نیمه نهفته دندان‌های عقل نهفته درمورد دندان عقل
دندان عقل یکی از نشانه‌های تکامل بشری در طی سالیان متمادی است. با توجه به تغییرات سبک زندگی و پختن غذاها، نیاز به آرواره‌های قوی‌تر کمتر احساس می‌شد که در نتیجه فک انسان به مرور کوچکتر شده است و در اغلب موارد کمبود فضای کافی برای رشد دندان عقل، منجر به بروز ناراحتی و درد در افراد می شود.
  
جایگاه دندان عقل در دهان چگونه است؟
انسان‌های بالغ به طور طبیعی دارای ۳۲ دندان می‌باشند، ۴ تا از این تعداد را دندان‌های عقل شامل می‌شود.
در همین راستا اکبر فاضل، دندانپزشک می‌گوید: دندان عقل در بازه زمانی ۲۵-۱۸ سال زمانی که تمامی دندان‌ها رویش کامل پیدا کرده‌اند شروع به رشد می‌کند و معمولا از آنجایی که فضای کافی در فک برای رشد دندان‌های عقل وجود ندارد پس فضای باقی مانده، دندان را در تنگنای فضایی قرار می‌دهد که موجب نهفتگی دندان عقل زیر دندان هفتم (آسیای دوم) می‌شود.
مشکلات رویش دندان عقل جهت گیری فضایی آن است.
گاهی رویش دندان عقل به طور افقی و نه عمودی انجام می‌شود و گاهی هم با وجود رویش صحیح، به دلیل قرار  گیری دندان  عقل در انتهای دهان رعایت بهداشت آن و مسواک زدن کامل انجام نمی‌شود که باعث پوسیدگی خود دندان و دندان‌های مجاور آن یعنی آسیای بزرگ دوم می‌شود.
کشیدن دندان عقل با نظر پزشک انجام شود
کشیدن یا عدم این کار با توجه به شرایط افراد متفاوت است از عللی که پزشک می‌تواند دندان عقل را بکشد زمانی  است که خطر پوسیدگی دندان‌ها را تهدید کند و یا قرار گیری نامناسب دندان‌ها در فک‌های بالا و پایین که ناهماهنگی در شکل فک را به همراه دارد. از دیگر علل قابل ذکر برای کشیدن دندان احتمال کج بودن دندان در حین رویش در اثر کمبود فضاست.
علاوه بر این موارد بروز ضایعات مفصلی- گیجگاهی-فکی که حتی می‌تواند دلایل برخی سر‌دردها و دندان قروچه‌ها باشد از عللی است که پزشک را مجبور به کشیدن می‌کند.
دهان باید عاری از عفونت باشد
عفونت‌های ناشی از خرابی و پوسیدگی دندان برای ارگان‌های بدن مانند تنفس، قلب و عروق مشکل ساز است تا  جایی که در بیماران مبتلا به عفونت لثه‌ای، بیماری‌های قلبی، ۳ تا ۴ برابر افزایش می‌یابد.
با وجود تمامی موارد ذکر شده چنانچه تمامی شرایط نظیر فضای کافی برای رویش دندان‌ عقل و رعایت بهداشت دهان و دندان توسط فرد انجام شود، کشیدن دندان عقل ضرورت ندارد.
اکبر فاضل دندانپزشک در پایان می‌گوید: بهتر است همه افراد در سنین ۱۸ تا ۲۵ سال به پزشک مراجعه کنند و با گرفتن عکس OPG به بررسی وضعیت نهفتگی و یا نیمه نهفتگی دندان عقل براساس نظر پزشک بپردازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.